MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ
Bilgisayar Mühendisliği
2020 yılında önde gelen teknoloji alanları Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Robotik, Kenar(Bulut) hesaplama, Sanal Gerçeklik, Sibergüvenlik, Blockchain, Nesnelerin-İnterneti ve Biyoinformatik’tir. Bilgisayar ve Elektronik alanındaki gelişmeler günümüz toplumları üzerinde büyük etkileri olmakta, haberleşme, tıp, bilim ve mühendislik alanlarını etkilemektedir. İlk genel amaçlı bilgisayar olan ENIAC 135m2 alan kapsamakta ve saniyede 5000 toplamı işlemi yapabilmekteydi, maliyeti ise 400.000 dolardı. ENIAC bilgisayar ilk hidrojen bombasının yapımı için gerekli hesaplamaların yapılmasında kullanıldı. Farklı bir problemi çözmesi gerektiğinde ENIAC’ın yeniden ayarlanması ve bağlantıların yapılması bir kaç gün sürmekteydi, bu ise onun kabaca programlanabilir sayılmasına yetiyordu. Günümüzde 25 dolarlık bir anakart üzerinde WiFi, Ethernet, Bluetooth, Full HD monitör çıkışı, bir kaç gigabyte bellek ve saniyede 40 milyon ondalıklı toplama yapabilen 4 çekirdekli ARM işlemci bulunmakta ve Linux işletim sistemi kurularak masaüstü bilgisayar olarak kullanılabilmektedir. Bu kadar küçük ve az elektrik tüketen bilgisayarlar güneş enerjisiyle de desteklenerek Multimedya (kamera ve mikrofon içeren) duyarga ağları, güvenlik gözetimi, endüstriyel kontrol ve akıllı-şehir uygulamalarında kullanılabilmektedir.
Apple, Google, Microsoft ve Facebook firmalarının hepsi bilgisayar / yazılım şirketleridir ve dünyanın en değerli 5 markası arasındadır. Dünyanın en değerli şirketi olan Amazon ise, çevrim içi kitap satarak e-ticarete başlamıştır ve şimdi her şeyi çevrim içi satmak için bilgisayar sistemlerini ve yazılımlarını kullanmaktadır. Bu yazılım şirketlerinin her biri Mercedes-Benz, Toyota ve Volkswagen gibi en değerli otomobil üretim firmalarından 5 ila 10 kat daha değerlidir. Bilgisayar mühendisleri için bilgisayar oyunu geliştirme, e-ticaret uygulamaları, e-devlet uygulamaları, iş yazılımı geliştirme, veritabanı tasarımı ve yönetimi, bilgisayar sistemi ve ağ yönetimi olmak üzere birçok istihdam alanı bulunmaktadır. Bilgisayar mühendislerine gelecekte olacak ihtiyaç açıktır ve bu ihtiyaç bilgisayar elektroniği ve yazılımındaki ilerlemelerle artmaya devam edecektir.
Yazılım Mühendisliği
Yazılım Mühendisliği, kullanıcı, uygulama alanı ve sistem gereksinimlerini analiz etme ve daha sonra tek bir uygulamadan bilgisayar tabanlı bir sisteme kadar değişebilen bir yazılım ürününün tasarlanması, geliştirilmesi, test edilmesi, sunulması ve bakımının yapılması sürecidir. Diğer mühendislik disiplinlerinde olduğu gibi, Yazılım Mühendisliği de yazılım geliştirme, denetleme ve doğrulama testlerinin yapılması ve bakımı için sistematik, disiplinli ve hesaplanabilir bir yaklaşım kullanarak standart mühendislik prensiplerini uygular. Yazılım projesi geliştirme maliyetlerini azaltmak için pahalı ve/veya nadir becerilere sahip yazılım mühendislerinin, iyi bir veri tabanı tasarlayıcı ve verimli SQL sorguları yazma, yüksek düzeyde etkileşimli grafik kullanıcı arabirimleri geliştirme, makine öğrenme araçlarını karar-verme yazılımlarına entegre etmek, Yapay Zeka yöntemleri kullanarak planlama ve problem çözme yapabilme gibi, yetenekler olan personelin birden çok yazılım projesi tarafından paylaşılması gerekecektir.
Bir yazılım mühendisi bir çok programlama dilinde iyi program yazabilme becerisine sahip olmalı, birden fazla işletim sistemiyle çalışabilmeli, bir yazılım geliştirme ekibi içinde entegre yazılım geliştirme ortamları kullanabilmeli, aynı zamanda veri güvenliği, veri erişimi / güncelleme yetkisini göz önünde bulundurarak verimli ve ölçeklenebilir veritabanları tasarlayabilmelidir.
Yazılım Mühendisliği bölümü öğrencilerimize Bilgisayar Mühendisliği bölümünde verilmekte olan veri yapıları, algoritmalar, işletim sistemleri, veritabanları, bilgisayar grafikleri ve bilgisayar ağları derslerine ek olarak, yazılım gereksinimleri yönetimi, yazılım mimarisi tasarımı, yazılım proje yönetimi, yazılım denetleme, test ve doğrulama öğretecektir. Öğrencilerimiz, çevik geliştirme, Scrum, aşırı programlama, özellik güdümlü ve model güdümlü geliştirme gibi en son yazılım geliştirme metodolojilerini uygulama becerisine sahip olacaklardır. Bu yeteneklerle mezuniyet sonrası yazılım geliştirme şirketlerine ve şirketlerin yazılım bölümlerine yazılım mühendisi olarak katılmaya öğrencilerimizi hazırlayacaktır.
Elektrik- Elektronik Mühendisliği
Ankara Bilim Üniversitesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, modern dünyanın ihtiyaçlarını öngörerek ve yaygın kullanım alanı olan bilginin teknolojiye, teknolojinin de ürün ve uygulamaya dönüşümünde görev alabilecek nitelikli mühendisler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü güçlü bir temel altyapı üzerine oturtulmuş seçenekli uzmanlık açılımları sağlayan öğretimi, modern imkânlar ve deneyimli öğretim kadrosu ile desteklenmiş bir mühendislik programını sunmaktadır. Bu program ile mezunlarımızın iş bulma kaygısı yaşamadan doğrudan iş hayatında yer bulabilmeleri için, akademik çalışmalar yanında proje uygulamaları, üniversite ve iş dünyası işbirliği, stajyerlik imkânları öngörülmektedir. Teknolojinin gelişmesine ayak uyduran bir eğitim modeli ile proje/uygulama odaklı derslerin yapılması planlanmıştır. Sizlerin teknoloji boyutunda bilimin yeni kapıları açan yeni bir dünya ile tanışmanız sağlanacaktır.
Endüstri Mühendisliği
Lisans programı öğrencilerimizin organizasyon ve endüstri problemlerinin çözümünde gerekli olan bilgi ve yetenekleri edinmelerini amaçlamaktadır. Ana ilgi alanları üretim ve servis sistemlerinin analizi, tasarımı, planlaması, yönetimi ve kontrolünden oluşmaktadır. Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler Endüstri Mühendisi Derecesi ile mezun olurlar. Lisans programı matematik, temel bilimler ve mühendislik bilimleri üzerine kurulmuştur. Ayrıca öğrencilerin işletme, insan bilimleri ve sosyal bilimlerdeki altyapılarını geliştirmeleri sağlanmaktadır.