Unreal Engine 5 ile Oyun Geliştirmeye Giriş Atölyesi
13 Kasım 2025 / Perşembe
Unreal Engine 5 ile Oyun Geliştirmeye Giriş Atölyesi
5 hafta sürecek bu atölyede, Unreal Engine 5'in temellerini ve Blueprint sistemini kullanarak 3D oyunun yapmanın temellerini öğreneceksiniz!
Bu eğitim ile kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan, görsel bir programlama dili olan Blueprintler aracılığıyla oyun mekanikleri, karakter animasyonları ve etkileşimli dünyalar oluşturmanın temellerini atacaksınız.
Atölye sonunda, basit bir 3D oyunu tamamlamış olacaksınız. Böylece ileri tarihte gerçekleştirilecek olan büyük ödüllü Game Jam (kısa sürede oyun yapma yarışması) için oyun yapmaya hazır olacaksınız.
Atölye Detayları
Kimler Katılabilir? Oyun geliştirmeye ilgi duyan, kendi oyununu yapma hayali kuran herkes katılabilir.
Gereksinimler: Herhangi bir programlama veya kodlama bilgisi gerekmemektedir. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi yeterlidir. Dersler Türkçe anlatılacaktır.
Eğitmen: Hüseyin Gökay Benian
Eğitim Takvimi
- Süre: 5 Hafta (Toplam 15 Saat)
- Tarihler: 22 Kasım 2025 – 20 Aralık 2025
- Gün ve Saat: Her Cumartesi, 14:00 – 17:00 (Gruba uygun olacak şekilde gün ve saat değiştirilebilir)
- Eğitim Yeri Ankara Bilim Üniversitesi 115 Nolu Sınıf
Başvuru ve Kayıt
Eğitim Ücreti : 200 TL (Toplam ücrettir.)
Kayıt Süreci Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır. Kaydınızı kesinleştirmek için lütfen 21 Kasım tarihine kadar aşağıdaki bağlantı üzerinden başvuru formunu doldurun. Ödeme işlemi için bilgilendirme gönderilecektir. Kontenjan 20 kişi ile sınırlıdır.
https://forms.gle/PmALCVWQdTXUf1Mi6
Haftalık Eğitim Programı (15 Saat)
1. Hafta (3 Saat): UE5 Dünyasına Giriş
- Oyun motoru nedir?
- Unreal Engine 5 nedir?
- Proje oluşturma ve şablonları tanıma
- Arayüzü (Viewport, Outliner, Content Drawer)
- Seviye Tasarımı Temelleri
- Unreal Actorlerine Giriş
- Blueprintlere giriş
2. Hafta (3 Saat): Blueprint Devam
- Blueprint Devam (Görsel Kodlama Mantığı)
- Aktör Blueprintleri
- Değişkenler (Variables): Skor, Can gibi değerleri tutma
- Fonksiyonlar ve Event
- Koşul (Branch) Mantığı
- Çarpışma (Collision) ve Olay (Event) Mantığı
- Timeline ile Obje Animasyonu (Dönen obje veya açılan kapı)
3. Hafta (3 Saat): Karakter ve Animasyonları
- Karakter Blueprint'ini tanıma
- Inputlar ile karakter hareketi
- Animasyon bulma ve ekleme
- Animation Blueprint ile karaktere özel animasyon oynatma
- Diğer Objeler ile etkileşime geçme
- Material ekleme ve değiştirme
4. Hafta (3 Saat): Level oluşturma ve Düşman ekleme
- Asset kullanımı
- Çevresel etmenlerin yapılışı
- Düşman karakter oluşturma
- Düşman yapay zekâsına giriş
- UI temelleri
5. Hafta (3 Saat): UI ve Proje Bitirme
- Oyun UI ı oluşturma
- Projeleri tamamlama, hata ayıklama (Debug)
- Projenin paketlenmesi (Build) ve .exe olarak çalıştırılması