ANKARA BİLİM ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
E-TİCARET VE PAZARLAMA BÖLÜMÜ
SIKÇA SORULAN SORULAR
Soru 1: E-ticaret ve Pazarlama Bölümü nedir?
Cevap 1: E-Ticaret ve Pazarlama bölümü, öğrencilere e-ticaretin ve dijital pazarlamanın temel prensiplerini ve uygulamalarını öğreten bir önlisans programıdır. Bu bölüm, öğrencilere işletme, pazarlama ve iletişim konularında bilgi ve beceriler kazandırırken, aynı zamanda dijital teknolojilerin kullanımını vurgular.
Soru 2: Bu bölümde hangi dersler verilir?
Cevap 2: Bölümde,
· Dijital Pazarlama,
· Dijital Reklamcılık Ve Sosyal Medya Yönetimi
· Online Satış Platformları
· Arama Motoru Optimizasyonu
· Dış Ticaret İşlemleri Yönetimi
· Pazarlamada Vaka Analizleri gibi teorik ve uygulamalı dersler bulunmaktadır.
Soru 3: Bu bölüm mezunları hangi kariyer fırsatlarına sahiptir?
Cevap 3: Mezun öğrencilerimiz, kamu kurumlarında kurumsal iletişim bölümlerinde, özel kurumlarda ise kurumsal iletişim bölümlerinde, tüm işletmelerin pazarlama bölümlerinde, dijital medya ve pazarlama ajanslarında, araştırma şirketlerinin dijital iletişim ile ilgili bölümlerinde görev alabilirler. Ayrıca Dijital Pazarlama Uzmanı, Dijital Pazarlama Koordinatörü, Dijital İletişim Uzmanı, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Uzmanı, SEO Analisti, İçerik Uzmanı, Dijital Pazarlama Analisti, Sosyal Medya Yöneticisi, Sosyal Medya Uzmanı, Sosyal Ağ Uzmanı, E-Ticaret Uzmanı, Mobil Pazarlama Uzmanı, Dijital Reklam Uzmanı, Dijital Reklam Yöneticisi, Mobil Reklam Yöneticisi, Web Editörü, Web İçerik Uzmanı, Dijital Medya Planlama Sorumlusu gibi unvanı kazanabilirler.
Soru 4: Bölüm mezunlarının hangi becerilere sahip olması beklenir?
Cevap 4: E-ticaret ve Pazarlama Bölümü mezunlarının aşağıdaki becerilere sahip olması beklenir:
E-Ticaret ve Pazarlama bölümü mezunlarının, başarılı bir şekilde iş dünyasında rekabet edebilmeleri için çeşitli becerilere sahip olmaları beklenmektedir. E-Ticaret ve Pazarlama bölümü mezunlarının geliştirmesi gereken önemli becerilerden bazıları:
· Dijital Pazarlama Yetenekleri
· E-Ticaret Bilgisi
· Analitik Düşünme ve Veri Analizi
· İletişim Becerileri
· Proje Yönetimi
· Müşteri Odaklılık
· Yenilikçilik ve Girişimcilik
·
Soru 5: Bu bölümde hangi tür projeler üzerinde çalışılır?
Cevap 5: E-ticaret ve Pazarlama Bölümü'nde öğrenciler genellikle aşağıdaki tür projeler üzerinde çalışır:
Soru 6: E-ticaret ve Pazarlama Bölümü'nde staj imkanı var mı?
Cevap 6: Evet. Öğrencilerimiz ilk yıl derslerini altıktan sonra 30 iş günü yaz stajı yapmaktadırlar.
Soru 7: Dikey Geçiş Sınavı sonucunda öğrenciler eğitimlerine hangi bölümlere devam edebilir?
Cevap 7:
Ekonomi Ve Finans, Elektronik Ticaret Ve Yönetimi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İşletme, Lojistik Yönetimi, Muhasebe Ve Finans Yönetimi, Pazarlama, Reklam Tasarımı Ve İletişimi, Reklamcılık, Teknoloji Ve Bilgi Yönetimi, Uluslararası İşletme Yönetimi, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret Ve Finansman, Uluslararası Ticaret Ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret Ve Lojistik, Yönetim Bilişim Sistemleri gibi lisans alanlarından birinde kariyer yolculuğunuza devam edebilirsiniz.
Soru 8: Derslere Devam zorunluluğu var mıdır?
Cevap: Teorik derslere %70, uygulamalı derslere ise %80 devam zorunluluğu vardır.