Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Herhangi bir akademik yazı üretmek, yazma oturumları sırasında tanımlanan ve üstesinden gelinmesi planlanan bir dizi soru sunar:
Yazma Merkezi, ölçülebilir bir amaç ve hedefi ifade etmek için bir alandır (“X dergisine X’in bilişsel psikolojik özellikleri üzerine tartışmacı bir makale yazmak istiyorum; bunun için 5-10 sayfalık bir yazının yeterli olacağını umuyorum”). Ayrıca yazma süreleri ve mola süreleri için bir zamanlayıcı ayarlar. Yazma Merkezi’ndeki oturumlara, aynı hedefleri paylaşan ve yazma blokları sırasında dikkati dağılmadan yazmayı taahhüt eden küçük bir grup meslektaş/işbirlikçi/öğrenci de katılabilir. Merkezimiz, her oturumun sonunda hedeflere yönelik ilerlemeyi paylaşarak ve yardımcı olunması adına yazma zorluklarını paylaşarak hesap verebilirlik yaratır. Merkezin danışman öğretim görevlisi, dikkatinizi yazıdan uzaklaştıran ve tekrarlayan nedenler olup olmadığını takip eder. (Dil engeli? Fiziksel ihtiyaçlar? Konuyu kavrama kaygısı? Eksik veriler veya temel kaynaklar? Yön eksikliği veya sırada ne olduğuna dair algı eksikliği? Yazma kalitesi endişesi? Diğer?)
How Can We Help?
Producing any piece of academic writing presents a number of challenges that we hope to identify, and begin to overcome, during the writing sessions:
The Writing Centre is a space to articulate a measurable objective and goal (“I want to write an argumentative article on the cognitive psychological traits of X for X journal; I expect that to take 5-10 pages of writing”). It also sets a timer for writing periods and break periods. The sessions at the Writing Centre can be joined by a small group of peers/co-operators who also share the same goals and commit to write without distraction during the writing blocks. Our Centre creates accountability by sharing progress toward goals at the end of each session, and to share writing struggles, if helpful. The consultant lecturer of the Centre tracks if there are reoccurring reasons you might be distracted from your writing. (Language barrier? Physical needs? Anxiety over grasp of material? Missing data or key sources? Lack of direction or sense of what’s next? Apprehension about writing quality? Other?)